..biCARa EIDulfitRi..

Alhamdulillah..puji syukur yang tak terhingga kepada Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, selawat dan salam semoga selalu tercurah kepada junjungan mulia Muhammad Rasulullah S.A.W.

Salam Eidulfitri, alhamdulillah, Allah makbulkan doa hamba yang kerdil ini kerana dengan limpah rahmatNYA, dapat juga ana menjalani ibadah puasa sebulan di bulan Ramadhan bersama keluarga di kampung. Kali terakhir dapat bersahur, berpuasa, berbuka, bertarawikh, bertadarus di rumah masa darjah enam. Ya Allah, teringat saat-saat sedih mula berpuasa di asrama masa form 1. Waktu itu ana belajar di Kolej Islam Sains Terengganu (KIST), Kuala Berang. Hampir tiap-tiap hari sebelum masuk kelas ana telefon mak di rumah menangis-nangis, sedih sangat kerana tak dapat berpuasa di rumah. Maaf ye mak, ayah, selalu anak mak ini susahkan mak. Alhamdulillah, sekarang ana sedar yang semua itu mendidik ana untuk menjadi anak yang lebih berdikari dan kuat semangat. Tahun-tahun seterusnya, berpuasa di kampus, banyak yang dapat ana belajar daripada kawan-kawan sepanjang menjalani sebulan di bulan Ramadhan di kampus. Sekarang, rasa sedih bila teringat kenangan bersama kawan-kawan terutama Suna, Syiqqin, roomate2 dan ramai lagi. Rindunya kat kawan-kawan.

Malam raya...sedih sangat-sangat, dapat rasa Ramadhan yang berlalu tidak diisi dengan ibadat yang 'maksimum'...muhasabah diri, Ramadhan ini aku diuji dengan kesibukan tugas 'praktikum'.. Ya ALLAH ampunkan aku kerana tak mampu membahagikan masa dengan baik. Moga-moga ALLAH memberi aku peluang dan kesempatan untuk menebus kesilapan ini ;(




..:gambar adik nasrul, dengan satay yang kak DAA die buat...huhu:..


Masuk 3 Syawal ana dah mula bertugas.. 6 Syawal saat yang sangat bermakna, alhamdulillah dapat berjumpa sahabat-sahabat lama. Kami berbual panjang.. setahun sekali je dapat berjumpa. Moga-moga ukhwah ini dirahmatiNiya.

~Di kesempatan ini, ana nak memohon beribu kemaafan kepada semua andai ada silap dan salah..SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN~

2 comments:

kak_suna said...

uih..sedapnyer tngok sate kak daa... sampai herot2 badan adk da wat.. pinya la smanagat nak tlg akak dia.. hehehe

...aku hambaNYA... said...

@suna
hihi...suna pun mesti herot2 badan gak kalo kita sama2 wat satay..

hahaha...yummmy..yummmy ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..hiburan mendidik jiwa~

~pENYu di gANu kITe~

..::bEAuty & LoVE::..

..::bEAuty & LoVE::..