~alhamdulillah...akhirnya 'dia' kumiliki (^_^)~

Assalamualaikum..
Alhamdulillah, puji syukur yang tak terhingga kepada Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, selawat dan salam semoga selalu tercurah kepada junjungan mulia Muhammad Rasulullah SAW.

Dua minggu sudah berlalu, dua minggu juga 'dia' telah kumiliki.. Alhamdulillah, atas nikmat kurniaanNya..alhamdulillah, juga atas kurniaan rezeki, dua hari selepas konvokesyen[setelah menganggur hampir lima bulan] akhirnya, dapat kerja [kerja sementara je]...rezeki seseorang itu adalah hak ketentuan Allah...syukur alhamdulillah =)

~Hari bahagia bersama keluarga tersayang.. terima kasih mak, ayah dan semua..~

~Moga-moga adik fie makin minat belajar..~

~Darwisy Aiman...cucu sulung atuk dan nenek ni
pun nak berjaya dunia akhirat...ameen~


~Syukran atas ucapan tahniah dan hadiah dari
sahabat2 semua~

~hadiah untuk diri sendiri...MAHABBAH...~

Apakah aku berpuas hati dengan pencapaian yang tak seberapa ini?. Berpuas hati tahap mana?. Hanya Allah Ta'ala Yang Maha Mengetahui...diri sendiri juga seharusnya tahu [kejayaan itu berkadar terus dengan pengorbanan]...berapa banyak aku berkorban untuk mencapai kejayaan ini?...

Sesungguhnya pengorbanan aku tak seberapa, justeru aku redha dengan segala rezeki dan ketentuanNya. Siapalah aku untuk melawan ketentuanNya Yang Maha Adil lagi Maha Bijaksana.

~KESUSAHAN HIDUP BUKAN HUKUMAN, sebaliknya ia adalah UJIAN untuk mendapatkan yang terbaik~

InshaAllah...aku boleh lebih berusaha untuk lebih berjaya di masa hadapan..

~SESUNGGUHNYA Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri (Ar-Ra'd, Ayat 11)~

"Wahai Allah... Engkau muliakan dan sayangi diri kami, berkati keluarga kami, sihatkan tubuh badan kami, limpahkan rezeki kami dengan rezeki yang halal lagi baik, jauhkan kami daripada fitnah, penganiayaan dan penghinaan, suburkan benih keimanan dengan penuh rasa kasih sayang serta taqwa tanpa alasan. Makbulkan impian kami yang murni..Amin Ya Rabbal A'lamin"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..hiburan mendidik jiwa~

~pENYu di gANu kITe~

..::bEAuty & LoVE::..

..::bEAuty & LoVE::..