..Lantunan DOA...


Wahai Allahku dengan keghaiban ilmuMu
dengan KekuasaanMu atas segenap ciptaanMu
hidupkanlah diriku dengan kehidupan yang baik menurutMu
dan matikanlah diriku dengan kematian yang baik menurutmu.

Wahai Allahku,
kurniakan kepadaku rasa rasa takut kepadaMu
baik dalam keadaan samar mahupun terang
Aku memohon kepadaMu perkataan yang benar dan lurus
di saat marah dan reda
Aku mohon kepadaMu, kewujudan tujuan
di saat miskin dan kaya
Aku mohon kepadaMu anugerah nikmat yang tiada pernah habis
Aku pinta kepadaMu permata hati yang tidak terputus
Aku mohon kepadaMu perasaan rela menerima ketentuan takdirMu
serta kedinginan (kedamaian) hidup selepas kematian
Aku mohon kepadaMu supaya mampu melihat wajahMu yang Mulia,
serta kerinduan untuk bertemu denganMu
tanpa ada yang menghalangi diriku
Aku mohon kepadaMu agar tidak ada hujaman fitnah yang memayungi hidupku

Wahai Allahku,
rahmatilah diriku dengan kebaikan iman
hiasilah diriku dengannya.

Wahai Allahku,
berilah aku petunjuk sebagaimana orang-orang yang telah Kau beri petunjuk.

Ameen Ya Rabb..


[ Ammar Ibn Yasir: Aku pernah mendengar Rasulullah SAW melantunkan doa ini]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..hiburan mendidik jiwa~

~pENYu di gANu kITe~

..::bEAuty & LoVE::..

..::bEAuty & LoVE::..