...iMTiHaN mENjeLAnG LaGi...



Salam Imtihan buat sahabat-sahabat seperjuangan...

‘Ya ALLAH.. andai kegagalan kami menjadi fitnah pada agamaMU, maka cemerlangkanlah kami dalam setiap perbuatan, andai kejayaan kami membawa kami jauh dari ISLAM, maka ENGKAULAH yang berhak membentuknya…kerana kami mengimani apa yang KAU takdirkan tiadalah sia-sia melainkan dengan 1001 hikmah yang belum tersingkap nilainya’ AMEEN..

.........
Terasa cuti ‘study week’ berlalu terlalu pantas. Semester ni, cuti study week memang agak pendek berbanding sem-sem lepas. Alhamdulillah, satu paper dapat dilalui dengan penuh cabaran pada 15 April. Subject yang paling susah untuk sem ni (AUDIT COMMUNICATION). Memang betul-betul struggle untuk subject ni. Stay up sampai subuh ngan Cqin ditambah dengan sedikit ujian apabila perut ana meragam dari pagi sehari sebelum exam hingga pagi nak exam, asyik muntah-muntah rasa tak selesa dan letih sangat. Maaf mak, buat mak bimbang, lepas ni Daa takkan biarkan perut ni kosong lagi.

Redha dengan ujian Illahi kerana yakin setiap yang berlaku ada hikmah di sebaliknya.
Teringat ana pada doa yang diajar oleh seorang sahabat, (Ya ALLAH.. kiranya kami kecewa pada hari ini dengan masalah-masalah yang membebani kami, ENGKAU perkuatkanlah jiwa kami untuk menghadapinya kerana mungkin esok ENGKAU telah menyediakan sebuah kebahagiaan untuk kami sebagai hadiah ketabahan kami pada hari ini.. AMEEN..) syukran buat sahabat yang disayangi, SUNA.

Exam seterusnya:

BASIC ENTREPRENEURSHIP (21 April), STRATEGIC COMMUNICATION (30 April) dan CORPORATE COMMUNICATION (2 May)… Moga dapat lakukan yang terbaik. InsyaALLAH.

.......

Buat semua sahabat yang disayangi, seuntai madah untuk dihayati bersama:

‘Setitis ilmu bisa mencairkan selautan kejahilan yang bersarang di hati. Iman itu dinding taqwa. Sedangkan taqwa itu perisai hati. Yang memusnahkan pastilah nafsu. Dilayan jangan, dilawan pun jangan. Dididik perlu. Diasuh mesti. Apapun yang terjadi, ikhlas menjadi ubat penawar segalanya. Yakin pada ALLAH, kejayaan pasti menanti dirimu’


Pesanan buat diriku dan sahabat-sahabat:

SELAMAT MENGHADAPI UJIAN DENGAN TABAH, SABAR, SEMANGAT, YAKIN, DOA, USAHA, IKHTIAR, TAWAKKAL. SELAMAT BERJUANG, SELAMAT BERJIHAD, SELAMAT BERSENGKANG MATA DAN SELAMAT BERPERANG..PERJUANGAN KITA ADALAH ‘a never ending story’.

Selamat Berjaya, good luck untuk semua.. Semoga berjaya dunia akhirat. AMEEN..
Terus istiqamah melakukan kebaikan.
~Salams~ =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..hiburan mendidik jiwa~

~pENYu di gANu kITe~

..::bEAuty & LoVE::..

..::bEAuty & LoVE::..