..peRJALanaN mASIH jaUH di HaDAPaN...



Puji syukur aku panjatkan kepada ALLAH, Yang Maha Pengasih lagi Maha Pengampun. Selawat dan salam, semoga selalu tercurah kepada baginda Rasulullah SAW.

Sedar tidak sedar, terlalu pantas masa berlalu, akhirnya Alhamdulillah tamat sudah pengajianku 3 tahun di UUM.. hampir seminggu ana pulang ke rumah setelah bertungkus-lumus menyiapkan proposal laporan praktikum yang memerlukan ana memberikan komitmen yang sangat tinggi bagi memuaskan hati ‘lecturer’ merangkap penyelia praktikum ana iaitulah Cik Noya. Baru hari ini ada mood… Alhamdulillah atas kekuatan yang dikurniakanNYA.

Pada awalnya, rasa ‘down’ sesangat. Hanya ALLAH Taala sahaja Yang Maha Mengetahui Lepas buat, jumpa, present then reject. Banyak kali gak. Alhamdulillah, akhirnya proposal ana diterima. Tiap-tiap hari jumpa Cik Noya pasti kena marah.. tapi, itu semua small matter kerana apa yang Cik Noya ‘leterkan’ jika difikir balik sebenarnya tersirat banyak ilmu yang ana sendiri tak terperasan. huhu… syukran buat sahabatku She-qin kerana sanggup teman, bagi nasihat, bagi idea, jalan kaki sama-sama ke library, sama-sama cari jalan bantu Suna (apa yang penting?? NIAT) sama-sama kongsi cerita dan banyak lagi kenangan kita bersama.. Moga ALLAH Taala memberi ganjaran yang setimpal untuk semua pertolonganmu sahabatku…hikhik ;(

Sekarang ni sedang bersiap sedia untuk menjalani praktikum bermula 1 Jun 2009. Kali pertama nak cari pengalaman kerja. Moga-moga ana dapat manfaatkan masa praktikum dengan baik dan dapat belajar banyak ilmu baru yang berguna dan berkat. Ya Allah permudahkanlah segala urusanku serta rakan-rakanku sepanjang kami menjalani praktikum.

InsyaALLAH, untuk post yang akan datang ana nak kongsi program terakhir ana dalam PERKIM UUM. Program Sinar Gemilang V di Perkampungan Orang Asli, Air Bah, Lenggong, Perak. insyaALLAH.

Akhir kalam...
Buat sahabat-sahabat yang dikasihi,
"KELMARIN MEMBERIKAN PENGALAMAN DALAM SETIAP INCI LANGKAH KITA...SEMALAM ADALAH TELADAN DAN UNTUK MENGHADAPI HARI ESOK, JADIKANLAH KELMARIN DAN SEMALAM ITU SEBAGAI PEDOMAN DALAM MENEROKAI SEBUAH KEHIDUPAN YANG LEBIH BERMAKNA..INGAT.. PERJALANAN MASIH JAUH DI HADAPAN..

renung-renungkan dan selamat beramal (~_^)

2 comments:

kak_suna said...

nO 1 CaN go back and change a bad biginning, but anyone can start now and create a successful ending.. may Allah bless ur life...

SARAH ZUKRI said...

Salam daa... erm sarah tak balik la kemaman..skang sarah keje kat kedai mak sedara..lau datang ganu singgah la kat kedai kopok 3007.. kat kuala ibai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..hiburan mendidik jiwa~

~pENYu di gANu kITe~

..::bEAuty & LoVE::..

..::bEAuty & LoVE::..